Algemeen

    Mijn nieuwe woonplaats bevindt zich in een ander land. Kan ik mijn bestaande MyFestool-account verder gebruiken?
    Dat hangt van uw nieuwe woonplaats af. U kunt de gegevens in MyFestool blijven inzien, maar het aanbod en de servicemogelijkheden van MyFestool en van Garantie all-inclusive1 zijn afhankelijk van uw woonadres en kunnen van land tot land variëren. Dat betekent dat u onder omstandigheden niet alle servicemogelijkheden kunt benutten. Bijvoorbeeld bieden wij een online enquête niet in alle landen aan. Welke servicemogelijkheden in uw land beschikbaar zijn, vindt u in de MyFestool-gebruiksvoorwaarden en in de garantiebepalingen op de betreffende website van uw land. Een overzicht van alle landen vindt u op www.festool.com.
    Wat is MyFestool?
    MyFestool is uw kosteloze persoonlijke klantaccount dat u via onze website of onze Festool-apps kunt bereiken. MyFestool is zowel voor privé- alsook zakelijke klanten toegankelijk. Daar staan voor u diverse services ter beschikking. U kunt bijv. uw machines voor de Garantie all-inclusive registreren 1, uw geregistreerde machines en de garantielooptijd inzien, een reparatie online in opdracht geven en naar accessoires en reserveonderdelen voor uw machines zoeken. Bovendien bieden wij u de mogelijkheid om een verlanglijst voor uw wensproducten op te stellen. Zakelijke klanten krijgen van ons een uitgebreid serviceaanbod en kunnen hun medewerkers voor MyFestool (zonder bestaand MyFestool-account) uitnodigen.

    Aanmelding

    Hoe maak ik een MyFestool-account aan: via de Festool Work-app?
    1. Download gratis de Festool Work-app (beschikbaar in de App Store voor Android en iOS).
    2. Na het openen van de app heeft u de mogelijkheid om uw MyFestool-account met de app te verbinden. Klik hiervoor op "Login". Of u maakt met een klik op het veld "Maakt gratis account aan" een MyFestool-account opnieuw aan.
    3. Selecteer een land en voer de gevraagde gegevens zoals e-mailadres, wachtwoord, aanhef, voor- en achternaam etc. in en ga akkoord met de MyFestool-gebruiksvoorwaarden.
    4. U ontvangt nu op het aangegeven e-mailadres een bevestigings-e-mail. Klik hier op "Bevestig MyFestool-registratie" om uw account te activeren. Denk eraan dat de link 30 dagen na ontvangst van de e-mail actief is. Indien u deze termijn overschrijdt, verzoeken wij u om het registratieproces opnieuw te starten.
    5. Meld u aan bij uw account met uw toegangsgegevens.
    6. Voltooi uw gegevens in de verplichte velden (telefoonnr., privé/zakelijk-> firmanaam, aanhef, voor- en achternaam).
    Ik heb een uitnodigingsbrief of een uitnodigings-e-mail ontvangen: Hoe maak ik daarmee een MyFestool-account aan?

    Opdat u in een MyFestool-account uw al geregistreerde machines in het machineoverzicht kunt zien en beheren, hebben wij voor u een MyFestool-account voorbereid, dat u met behulp van een aan u verstuurde uitnodiging via de individuele uitnodigingscode kunt aanmaken.

    1. Om uw MyFestool-account te activeren, scant u de QR-code of voert u het volgende webadres in: https://login.festool.com/myfestool.
    2. Kies uw land en voer de volgende gegevens in: e-mailadres, wachtwoord en de in de brief vermelde uitnodigingscode in het volgende formaat: AAA-BBB-CCC-DDD. Bevestig vervolgens de MyFestool-gebruiksvoorwaarden.
    3. U ontvangt op het aangegeven e-mailadres een bevestigings-e-mail. Klik hier op "Bevestig MyFestool-registratie". Denk eraan dat de link 30 dagen na ontvangst van de e-mail actief is. Indien u deze termijn overschrijdt, verzoeken wij u om het registratieproces opnieuw te starten.
    4. Meld u aan bij uw account met uw toegangsgegevens.
    5. Voltooi uw gegevens in de verplichte velden (telefoonnr., privé/zakelijk-> firmanaam, aanhef, voor- en achternaam).
    Hoe maak ik een MyFestool-account aan: via de website?
    1. Roep de volgende internetpagina op: www.festool.nl/MyFestool en klik op "Nieuw account aanmaken".
    2. Kies uw land en voer de volgende gegevens in: e-mailadres, wachtwoord en bevestig de MyFestool-gebruiksvoorwaarden.
    3. U ontvangt op het aangegeven e-mailadres een bevestigings-e-mail. Klik hier op "Bevestig MyFestool-registratie". Denk eraan dat de link 30 dagen na ontvangst van de e-mail actief is. Indien u deze termijn overschrijdt, verzoeken wij u om het registratieproces opnieuw te starten.
    4. Meld u aan bij uw account met uw toegangsgegevens.
    5. Voltooi uw gegevens in de verplichte velden (telefoonnr., privé/zakelijk-> firmanaam, aanhef, voor- en achternaam).
    Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?
    1. Roep de volgende internetpagina op: www.festool.nl/myfestool.
    2. Klik op "Wachtwoord resetten" en voer uw e-mailadres in.
    3. U ontvangt een e-mail waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
    Ik heb geen bevestigings-e-mail voor de MyFestool-registratie ontvangen. Wat kan ik doen?
    Controleer de reclame- en de spammap in uw postvak of gebruik de zoekfunctie en zoek naar "MyFestool". Als u de bevestigings-e-mail daar niet vindt, moet u contact opnemen met de klantenhotline van Festool onder Contact.
    Aan welke voorwaarden moet mijn wachtwoord voor de aanmelding voldoen?

    Uw wachtwoord moet aan de volgende criteria voldoen:

    • Het moet uit minstens acht tekens bestaan
    • Kleine letter en hoofdletter in acht nemen
    • Ten minste één cijfer en één speciaal teken

    Profiel bewerken/account wissen

    Kan ik de taal in het MyFestool-portaal wijzigen?
    In meertalige landen bieden wij de functie van de taalwijziging aan in de kopregel van uw MyFestool-domein. De functie "Taal wijzigen" in het profiel staat helaas niet ter beschikking. Indien een dergelijke behoefte bestaat, kunt u contact opnemen met de klantenhotline van Festool onder Contact.
    Hoe kan ik mijn MyFestool-account wissen?
    U kunt uw MyFestool-account op elke moment in het menu onder "MyFestool-profiel" wissen. Zodra een MyFestool-account wordt verwijderd, wordt ook de bestaande toestemming voor reclamedoeleinden gewist. Uw garantieregistraties blijven echter bestaan, omdat wij de gegevens voor de garantieafwikkeling nodig hebben. Uw gegevens worden geanonimiseerd zodra het recht op garantie verstreken is (10 jaar garantie op reserveonderdelen). Bij het wissen van uw MyFestool-account vragen wij bovendien uw toestemming om uw e-mail op te slaan voor het zeldzame geval dat wij een van uw gekochte/geregistreerde apparaten moeten aanpassen of terugroepen.
    Kan ik mijn MyFestool-account van een privé-account in een zakelijk account en omgekeerd wijzigen?
    Een wijziging van het MyFestool-account van een privé-account in een zakelijk account en omgekeerd is helaas niet mogelijk. Indien u daaraan behoefte heeft, kunt u contact opnemen met de klantenhotline van Festool onder Contact.

    Beheer bedrijf

    Hoe voeg ik een nieuwe medewerker toe?
    1. Meld u onder volgende link www.festool.nl/myfestool in MyFestool aan.
    2. De functie voor het uitnodigen van een medewerker vindt u na aanmelding in uw persoonlijke MyFestool-domein onder "Beheer bedrijf" of onder deze link: www.festool.nl/myfestool/beheer-bedrijf.
    3. Voer hier het e-mailadres van uw medewerker in. Let erop dat er bij het versturen van een uitnodiging nog geen MyFestool-account mag zijn. Nu verschijnt het e-mailadres van de medewerker in het overzicht met de status "Open".
    4. Nadat de medewerker de uitnodiging bevestigt en zijn gegevens in het MyFestool-account heeft voltooid, wisselt de status in het overzicht naar "Bevestigd". De medewerker kan nu alle machines van de firma inzien en meer functies gebruiken.
    Ik heb een uitnodiging van een collega ontvangen. Wat moet ik doen om deze te bevestigen en een MyFestool-account aan te maken?
    1. Zodra u voor MyFestool uitgenodigd wordt, ontvangt u een e-mail. Bevestig de uitnodiging door te klikken op "Nu MyFestool-account bevestigen".
    2. De bevestigingspagina opent automatisch (uw e-mail-adres is al ingevuld) en u kunt nu uw wachtwoord bepalen, de MyFestool-gebruiksvoorwaarden bevestigen en klikken op "Maak uw account aan".
    3. Nu kunt u uw gegevens voltooien en in uw MyFestool-account alle machines van de firma inzien en meer functies gebruiken.
    Hoe wis ik een medewerker?
    Om een medewerker te wissen, klikt u op de prullenbak in het overzicht van het gedeelte "Beheer bedrijf". Om ervoor te zorgen dat het wissen niet per ongeluk gebeurt, moet u deze handeling nog eens goedkeuren. De medewerker krijgt via e-mail bericht van de verwijdering. Denk eraan dat daardoor het MyFestool-account van de medewerker gewist wordt.
    Welke mogelijkheden biedt de functie "Beheer bedrijf" mij in mijn MyFestool zakelijk account?
    Voor zakelijke klanten biedt MyFestool de mogelijkheid om medewerkers aan de hand van uw e-mailadres voor de firma uit te nodigen. Houdt u er rekening mee dat de uitnodiging alleen verstuurd kan worden als voor het uitgenodigde e-mailadres nog geen MyFestool-account bestaat. De uitgenodigde krijgt een e-mail waarin hij de uitnodiging kan accepteren en zijn MyFestool-account kan voltooien. Na de registratie wordt de medewerker rechtstreeks aan de betreffende firma toegewezen. Hij kan nu alle machines van de firma inzien en meer functies gebruiken. Denk eraan dat de medewerker dezelfde rechten en inziemogelijkheden in MyFestool heeft als de "gastheer" MyFestool Account. Op elk moment kunnen uitgenodigde personen weer verwijderd worden. In dat geval wordt het MyFestool-account van de medewerker gewist.

    Garantieregistratie

    Wat is Garantie all-inclusive?
    Met de veelomvattende services van onze Garantie all-inclusive1 is uw nieuwe Festool-machine de eerste drie jaar geheel verzekerd en kunt u zich concentreren op wat er echt toe doet: uw werk. Opdat u van de diensten "Volledige reparatie gratis"2, "Vervanging bij diefstal", "Gegarandeerd originele onderdelen" kunt profiteren, moet u uw machine binnen 100 dagen na aanschaf/levering gratis registreren.
    Mijn nieuwe woonplaats bevindt zich in een ander land. Heb ik nog steeds recht op Garantie all-inclusive?
    Het aanbod en de servicemogelijkheden van MyFestool en van Garantie all-inclusive1 zijn afhankelijk van uw woonadres (niet van het land waarin u de machine heeft gekocht) en kunnen daarom van land tot land variëren. Welke servicemogelijkheden in uw land beschikbaar zijn, vindt u in de MyFestool-gebruiksvoorwaarden en in de garantiebepalingen op de betreffende website van uw land. Een overzicht van alle landen vindt u op www.festool.com na de keuze van het gewenste land.
    Zijn er kosten verbonden aan de registratie voor Garantie all-inclusive? 
    Nee, de registratie is voor u gratis. De enige voorwaarde: U moet uw machine binnen de eerste 100 dagen na aankoop voor Garantie all-inclusive1 registreren. Houdt u er wel rekening mee dat bij een diefstalafwikkeling kosten voor de eigen bedrage en in het geval van een reparatie overige kosten (bijv. vast bedrag voor ontsmetten van een H-stofzuiger) kunnen ontstaan.
    Hoe kan ik mijn machine voor Garantie all-inclusive registreren?

    De registratie voor de Garantie all-inclusive1 kan vanaf 01.01.2021 alleen nog door u als klant exclusief in MyFestool plaatsvinden. Houdt u er rekening mee dat uw dealer de registratie niet meer voor u kan overnemen. U kunt uw machine binnen 100 dagen na aanschaf/levering heel eenvoudig online registreren in uw MyFestool-account. U bereikt MyFestool via onze website of de Festool-apps.

    Registratie via de website:

    1. Meld u in uw MyFestool-account aan onder www.festool.nl/myfestool.
    2. Het formulier voor de garantieregistratie vindt u na aanmelding in uw persoonlijke MyFestool-domein onder "Machine registreren" of onder deze link: www.festool.nl/myfestool/garantieregistratie.
    3. Vul het formulier in volgende velden in: T.nr., S.nr. (u vindt deze gegevens op de bijliggende garantiekaart of op het typeplaatje van uw machine), aanschafdatum/leverdatum (u kunt hier maar één datum invoeren die max. 100 dagen na aanschaf/levering ligt.) Voer de datum in die op uw aankoopbon/leveringsbewijs is aangegeven). Upload uw factuur/leveringsbewijs (let op grootte en formaat van het bestand), voer optioneel de gegevens van uw dealer in en voltooi evt. uw gegevens.
    4. U heeft uw machine met succes geregistreerd en kunt op elk moment in het machineoverzicht het garantiecertificaat downloaden.

    Registratie via de Festool app:

    1. Of u gebruikt de Festool app (beschikbaar voor Android en iOS).
    2. Meld u daarvoor aan bij MyFestool.
    3. Scan de barcode van uw nieuw aangeschafte machine of scan de barcode op de garantiekaart bij uw machine of maak verbinding met een voor Bluetooth® geschikt gereedschap, fotografeer de factuur of het leveringsbewijs, upload deze en profiteer van de services van onze "Garantie all-inclusive".
    4. U heeft uw machine met succes geregistreerd en kunt op elk moment in het machineoverzicht het garantiecertificaat downloaden.
    Waarom moet ik mijn machine zelf registreren en waarom kan mijn dealer dat niet (meer) voor mij doen?
    Bij Festool gaan we serieus met gegevensbeveiliging om. Om die reden hebben wij besloten dat u de garantieregistratie voortaan zelf uitvoert en zodoende zelf over de verwerking van uw gegevens kunt beslissen. Daartoe hebben we sinds januari 2021 voor u de mogelijkheid gecreëerd om uw machines exclusief in MyFestool voor garantie te registreren. Zodoende beschermen wij u en uw persoonsgegevens tegen onbedoelde doorgifte aan ons, maar ook de handelspartner tegen gebrekkige omgang met uw gegevens en natuurlijk ook ons zelf tegen de onrechtmatige ontvangst van uw gegevens zonder uw toestemming. In MyFestool heeft u altijd de controle, niet alleen over uw persoonsgegevens, maar ook over uw Festool-machines.
    Hoe lang heb ik tijd om mijn gereedschap te registreren?
    U heeft 100 dagen na aankoop/levering tijd om uw machine voor Garantie all-inclusive1 te registreren.
    Wat heb ik voor de garantieregistratie nodig?
    U heeft hiervoor het onderdeel- en serienummer (T.nr. en S.nr.) van uw machine nodig en de aankoopbon/het leveringsbewijs en een MyFestool-account.
    Waarom is de upload van een factuur/leveringsbewijs bij de garantieregistratie noodzakelijk?
    De factuurupload is een van de voorwaarden om garantie te krijgen. Dat is ook in de garantievoorwaarden zo aangegeven. Volgens de garantievoorwaarden is een registratie binnen 100 dagen na aanschaf/levering mogelijk. Op een later tijdstip kan geen registratie plaatsvinden. Om de aankoop-/leveringsdatum te kunnen vergelijken is, zoals in de garantievoorwaarden aangegeven, de upload van een geldige factuur of een leveringsbewijs noodzakelijk. Op de factuur of het afleveringsbewijs zijn uitsluitend de gekochte Festool-machine en de datum van onze controle beslissend; andere gegevens zoals klantnummer, prijs etc. kunt u probleemloos onleesbaar maken.
    Ontvang ik een bevestiging van de registratie voor Garantie all-inclusive?
    Ja, u ontvangt een bevestiging per e-mail en kunt uw garantiecertificaat na aankoop op elk moment in uw MyFestool-domein inzien en ten behoeve van langdurige documentatie ook downloaden.
    Geldt Garantie all-inclusive voor alle producten van Festool?
    Garantie all-inclusive geldt voor alle machines van Festool en voor andere geselecteerde producten zoals accu's of oplaadapparaten. Of een product voor Garantie all-inclusive geregistreerd kan worden, ziet u aan de garantiekaart die in de Systainer of doos ligt. Daarnaast kunt u ook bij de beschrijving van onze producten op onze website terugvinden of registratie mogelijk is. 1
    Kan ik losse accu's/oplaadapparaten voor de garantie registreren?
    Accu's en oplaadapparaten zijn accessoires, maar zijn toch via onze Garantie all-inclusive1 gedekt. Accu's en oplaadapparaten kunnen niet via ons online formulier voor de garantie geregistreerd worden. In het geval van een garantieaanspraak hebben wij een kopie van uw aankoopbon als bewijs nodig.
    Ik heb de machine gekregen. Kan ik deze registreren?
    Voor de registratie voor de Garantie all-inclusive1 heeft u het originele aankoopbewijs/de leveringsbon nodig als bewijs. Bovendien moet de registratie uiterlijk 100 dagen na aankoop/levering plaatsvinden.
    Ik heb een gebruikte machine gekocht. Kan ik deze registreren?
    De garantieregistratie is uitsluitend voor machines bedoeld die bij een Festool-dealer zijn gekocht. Als de gebruikte machine al door de vorige eigenaar is geregistreerd en zich nog in de garantieperiode bevindt, kunt u bij ons een garantieovername aanvragen. Hiervoor heeft u een kopie van het garantiecertificaat of het referentienummer dat daarop staat nodig, daarnaast is een bevestigingsmail van de vorige eigenaar vereist waarin staat dat de machine aan u is verkocht.
    Ik kan mijn geregistreerde machine(s) niet vinden in het machineoverzicht. Wat nu?
    Normaal gesproken moet u alle voor garantie geregistreerde machine en de garantielooptijd in het machineoverzicht zien. Als een geregistreerde machine in het overzicht ontbreekt, heeft dat de volgende reden: Heeft u in het verleden een apparaat zonder een MyFestool-account geregistreerd of heeft uw dealer de machine voor u geregistreerd, dan ontbreekt de machine in het overzicht. Als een machine in het overzicht ontbreekt, kunt u contact opnemen met onze klantenhotline van Festool via ons contactformulier, zodat wij de machineregistratie naar uw nieuwe MyFestool-account kunnen overzetten.